Witamina C dla zdrowia

Witamina C dla zdrowia i ..?

Albina J. Fabiani

Witamina C (askorbinian, kwas askorbinowy) jest głównym rozpuszczalnym w wodzie przeciwutleniaczem, który również zwiększa produkcję pozakomórkowego kolagenu i jest ważny dla prawidłowego funkcjonowania komórek odpornościowych. Askorbinian zapobiega wielu chorobom, a jego brak powoduje poważne problemy.

Witamina C ma szeroki zakres funkcji metabolicznych i znacznie poprawia odporność komórkową. Zapewnia ochronę przed utleniającymi wolnymi rodnikami i jest niezbędny do produkcji kolagenu. Dlatego przyjmowanie dużych dawek witaminy C redukuje zmarszczki i rozluźnienie skóry jako oznakę starzenia. Witamina C pomaga również w utrzymaniu błon śluzowych, w produkcji hormonów nadnerczy, a także funkcji immunologicznej, w tym odporności humoralnej i fagocytozy. ODPORNOŚĆ NA LUDZKOŚĆ: odporność komórkowa, która nie obejmuje przeciwciał.

FAGOCYTOZA: Proces wykonywany przez białe krwinki, które przyjmują szkodliwe bakterie do organizmu.
Lista chorób wolnych rodników stale rośnie: infekcje różnego pochodzenia, choroby sercowo-naczyniowe, rak, urazy, oparzenia (zarówno termiczne, jak i radiacyjne), operacje, alergie, choroby autoimmunologiczne i znowu … starzenie się. Trudno jest wymienić chorobę niezwiązaną z wolnymi rodnikami.

5 gramów kilkukrotnie! Wiele objawów choroby wynika z prawie całkowitego braku witaminy C w organizmie. Osłabienie, przewlekle złe samopoczucie, krwawienie z dziąseł, trzepotanie zębów, krwawienie z nosa, zasinienia, krwawienie z każdej części ciała, łatwe infekcje, trudne gojenie się ran, problemy ze stawami, kruche i bolesne kości, a nawet śmierć.

Istnieje wiele chorób, które wynikają z przewlekłego niedoboru witaminy C. Nawet osoby, które spożywają dużo witaminy C z pożywieniem, mają nie więcej niż 5 gramów witaminy C w organizmie, a w większości jest ona nawet o wiele mniejsza, dlatego są narażeni na wiele problemów związanych z zaburzeniami procesów metabolicznych zależnych od askorbinianu.

Niestety 5 g to za mało. Nawet zalecana dawka 1000 mg na dobę nie działa, ale w każdym razie jest lepsza niż nic. W przypadku cytryn to nie zadziała, w jednej cytrynie jest tylko 50 mg. witaminy C.

OD WYCHŁODZENIA… DO RAKA…

Co powodują wysokie dawki witaminy C:

  • Mogą zatrzymać zimno w ciągu kilku godzin
  • Mogą zatrzymać grypę w ciągu jednego lub dwóch dni
  • Mogą zatrzymać wirusowe zapalenie płuc w ciągu dwóch do trzech dni
  • Niezwykle skuteczny lek przeciwhistaminowy, a także antytoksyna
  • Zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych
  • Zapobiega rakowi
  • Hamuje Candida i różne infekcje grzybicze
  • Jest korzystna w przypadku oparzeń, urazów i bólu o różnym charakterze
  • Pomaga w zapaleniu wątroby
  • Przy astmie i różnego rodzaju alergii
  • Przy zapaleniu stawów
  • Przy szkarlatynie
  • Przy przewlekły alkoholizm
  • W lęki
  • Przy aktywności sercowo-naczyniowej
  • W chorobach układu oddechowego
  • W nowotworach

WYSOKIE DAWKI

Nieuniknione pytanie brzmi: co oznacza wysoka dawka witaminy C?
Jest to najwyższa dawka, którą może tolerować żołądek (mówimy tutaj o zdrowym żołądku). Dla niektórych osób wynosi 20 – 60 g dziennie, a u niektórych nawet ponad 100 g dziennie.

Jak ustala się indywidualną dawkę do przyjmowania dużych dawek witaminy C? Jedną z najważniejszych zasad w medycynie ortomolekularnej jest tożsamość biochemiczna człowieka. Każdy reaguje na różne substancje w inny sposób. Witamina C nie jest wyjątkiem.

Najłatwiejszy sposób ustalenia indywidualnej dawki witaminy C jest następujący. Zacznij od 500 mg. Witamina C, dwa razy dziennie, 30 minut po jedzeniu. Dawkę zwiększ o 500 mg co 3, 4 dni i 3 razy dziennie. Kontynuuj spożywanie jej w tym duchu, aż rozwinięte zaburzenie zacznie się stopniowo zmniejszać. Zmniejsz dawkę o 500 mg., aż zniknie. Tak ustalona dawka jest dostosowana do potrzeb konkretnego organizmu.

Askorbinian w proszku…

Która witamina C jest najbardziej odpowiednia?

Czysty proszek kwasu askorbinowego. Aby zmniejszyć kwasowość, polecam mieszaninę 50/50 czystego kwasu askorbinowego i askorbinianu sodu.
W żadnym wypadku tabletki musujące nie powinny smakować jak cytryna, pomarańcza itp. Ze względu na wysoką zawartość wszystkiego, ale nie kwasu askorbinowego (wypełniacze, aromaty, barwniki itp.)! Przy dużych dawkach witaminy C nie eliminuj zapotrzebowania na owoce i warzywa, wręcz przeciwnie !!!

Jak przyjmuje się witaminę C?

Właściwy sposób przyjmowania dużych dawek witaminy C odbywa się etapowo w ciągu dnia. 30 minut po posiłku. Najłatwiej jest go rozpuścić w codziennej butelce z dodatkiem łyżki miodu. Uzyskasz pyszną lemoniadę. Może być również stosowana jako sól do posypywania żywności.

Jaka jest najlepsza praktyka przyjmowania dużych dawek witaminy C?

Najlepszym sposobem przyjmowania dużych dawek witaminy C jest zapobieganie, a nie konieczność. Pożądane jest, aby rozpocząć powoli, jak opisano powyżej i kontynuować przez co najmniej 3-4 miesiące w celu akumulacji (nasycenia). Następnie weź dawkę podtrzymującą co najmniej 2000 mg = 2 g dziennie. W przypadku choroby, przeziębienia, grypy, operacji itp. Należy ponownie zwiększyć dawkę, jak opisano powyżej.

Zakwaszenie organizmu? Czy spożywanie dużych ilości kwasu, nawet tak słabego jak askorbinian, zakłóci równowagę kwasową organizmu (pH), powodując problemy zdrowotne?
Nie, ponieważ ciało aktywnie i stale kontroluje pH przepływu krwi. Nerki regulują kwas w organizmie przez długi czas, od godzin do dni, poprzez selektywne wydalanie kwasu lub głównych składników z moczem. Przez krótszy czas, od minut do godzin, jeśli krew jest zbyt kwaśna, autonomiczny układ nerwowy zwiększa tempo oddychania, usuwając w ten sposób więcej dwutlenku węgla z krwi, zmniejszając jego kwasowość.

Niektóre produkty mogą pośrednio powodować kwasowość. Na przykład, gdy zużywa się więcej białka niż to konieczne. Jest ono metabolizowane do kwasu, który musi zostać usunięty przez nerki, zwykle w postaci kwasu moczowego. W takim przypadku wapń i / lub magnez są wydalane wraz z kwasem z moczem, co może wyczerpać podaż wapnia i magnezu. Jednak ponieważ kwas askorbinowy jest słaby, możemy tolerować bardzo duże ilości zanim wpłynie on na kwasowość ciała.

Czy witamina C wpływa na szkliwo zębów w dużych ilościach?
Nie, kwas askorbinowy jest słaby (pKa = 4,2), bardzo niewiele silniejszy niż ocet. Po rozpuszczeniu w wodzie witamina C jest kwaśna, ale mniej niż kwas cytrynowy w cytrynach. W każdym przypadku należy przepłukać usta wodą po przyjęciu kwasu askorbinowego.

Podsumowując:
Moja praktyka udowodniła ogromny potencjał witaminy C jako substancji zdolnej do zapobiegania, a w niektórych przypadkach nawet do zatrzymania wielu chorób. Witamina C, przyjmowana w dużych dawkach, działa również na najbardziej podstawowych poziomach, zapobiegając zmianom śródbłonka (odpowiedź elementów wiążących wątrobę) prowadzącymi do miażdżycy tętnic, jednocześnie blokując degradację DNA. Nie mam wątpliwości co do właściwego stosowania witamin, w szczególności witaminy C, która jest podstawą dobrego zdrowia. W programie NuCellTM te podstawy ćwiczymy codziennie.
Tak … racja, zdrowie to coś, co się praktykuje!

Uwaga! Jeśli przyjmujesz leki rozrzedzające krew lub masz wrażliwy żołądek, skonsultuj się z lekarzem przed przyjęciem dużych dawek Witaminy C … Albo przyjdź na Program Nowa Komórka, ponieważ twój lekarz ogólny może nie być skłonny cię zrozumieć.

Albina J. Fabiani

Udostępnij